Tidig middag och sedan kvällsmat

I Norge jobbar man inte lika långa dagar som i Sverige, därför kan man äta middag tidigare. Här äts det middag runt fem, på kvällen äter man sedan en kvällsmacka och dricker en kopp te eller oboy eller dylikt. Kents mamma har en hel låda i kylen med massa pålägg, den innehåller t ex blåmögelost, brunost, gulost, rökt lax, salami, skinka, majonnäs, nån kladdig sallad, senap och leverpastej. Brödutbudet i butik är stort och gott, inte massa påsbröd från Fazer som hemma. Inte bara en ostfralla liksom om ni förstår vad jag menar.

Vi har ofta hunnit äta tidig middag nu och sedan kvällsmat på det. Väldigt ovant för mig, och för våra tidigare rutiner. Väldigt norskt i mina ögon, fyra lusekoftor av fem.
1 Linda:

skriven

Så är jag uppväxt hemma.. men det är pga min pappa är norsk :)

2 Gunsi:

skriven

Mys! Macka och thé kan ju vara världens godaste :)

3 jojo:

skriven

kul Linda :)

Kommentera här: