Sunny sunshine day

Jag har gått promme med Rocker i solen, så himla skönt att bara ha tröja, byxor och converse, inga vantar, kängor och jacka.
På våre baksida har det stått ytp 30 flyttkartonger från den förra personen som bodde här. Nu har jag börjat rensa bort dem och lagt dem till sidan, i helgen ska de slängas och istället har jag satt fram retrocoola utemöbler där! Vi var och hämtade utemöbler hos Kents mormor, men det kändes som de skulle bli väldigt stora här så vi körde upp dem på Bakken, för där har vi bara haft vita plastutemöbler. Så tog jag med ett ihopfällbart gammalt bord och fyra campingstolar som man sitter skötn i, tre orange och en blommig.
Om en stund ska jag och Lise hämta Hedvig i skolan, sen ska vi till dem och äta. I måndags hade vi en sån dag man bara kan radera från livet.
Vi hade hyrt ett släp och efter många om och men med att få till rätt bil och rätt släp kom vi äntligen iväg. Första anhalt, lämna en braskamin på Bakken, sen till Kents mormor och hämta utemöbler, äta lunch och hämta hennes nya utemöbler och montera dem. Sen till Kents mamma som ska flytta, vi skulle hämta massa saker vi fått, en del skulle till Bakken och en del hem till oss. Men det var så mycket plats kvar på släpet så vi började fylla upp det med halva hennes flyttlass typ. och så åkte vi till nya huset, tömde det som skulle dit. så förbi Kents pappas tjej för att hämta en del prylar, så upp på Bakken för att lämpa av det mesta. Sen till Meråker och ge släpet med innehåll till Lone, efter det var det byta bil, mat och hämta Rocker. Klockan han bli väldig sen så vi sov där och gick upp sju igår för att åka till stan och Kent åkte till jobbet direkt.
Jag är glad för alla bra grejer vi fick upp till Bakken, nu kan vi använda ny servis, fräschare bestick och glas och kastruller och allt möjligt. Nya krukor till sommaren, ny stereo, kaffebryggare, vattenkokare osv osv.
Hit hem fick jag med mig ett par fina fat och några ljuslyktor hihi, och lite smink och så. Men för en lång bökdag!
Imorrn ska vi byta till sommardäck. Dags nu!

Kommentera här: