Min möhippa!

Jag visste ju ungefär när den skulle genomföras eftersom jag hade blivit ombedd att komma ner, men jag var nervös flera dagar, och för att inte tala om nätterna! Då hörde jag bilar och viskningar hela tiden tyckte jag. 
Så blev det lördagmorgon, jag vaknade och satt med mamma i solen tills Pernilla kom, hon sa att det var dags för mig att göra mig i ordning och sen försvann hon. Efter en stund sa mamma att det var dags för oss att bege oss. Mitt hjärta hamrade och svetten rann! Vad skulle ske?! Bar inte strippaerobics eller sjunga in en singel så skulle jag vara nöjd, det hade jag flera gånger påtalat, och egentligen skulle jag vraq nöjd bara över att få vara med alla, nu har man ju inte den möjligheten så ofta längre.
Mamma vilseledde mig lite men sen förstod jag att det var mot Rosersbergs slott vi styrde kosan. Hon släppte av mig, fotograferade mig och instruerade mig om att gå till parken. 
När jag kom ut med utsikt mot den stora gräsmattan höll jag på att svimma av glädje, spänning och förväntan, med tårar i ögonen och bultande hjärta såg jag en grupp människor med barn och bollar?! Sen såg jag den rätta gruppen människor sitta och vinka längst ned i hörnet. Vandringen över gräsmattan var milslång, sen kom de rusande emot mig, brölandes med Foppamasker framför ansiktena, skratten tjöt och kramarna kramades hårt! 
Jag fick byta om till en söt liten dräkt som har sin bakgrund i en fyllehistoria, den här var dock pimpad för att passa mig och den var väldigt tjusig! Runt halsen fick jag ett fint halsband och ett shotsglas. Och snabbt en shot i det så klart!
Skumpa hälldes upp och vi slog oss ned på filtarna, det var dags för picnic! God sallad, tzatziki och bröd förtärdes under mycket skratt och prat, solen stekte och livet lekte. Vad visste jag om vad som väntade... Efter en stund gick jag in i skogen för att kissa, när jag kom tillbaka stod en naken karl vid våra filtar, det var dags för kroki!
Vi målade enligt hans instruktioner och det fnissades en del åt vår avsaknad på konstnärskunskaper. 
Bilderna blev inte så vackra men vi var nöjda ändå! 
Ett smyckeskrin åkte fram och i det låg massa små lappar med roliga frågor, de handlade om Kent och mig och jag fick under hela dagen svara på saker som vad jag föll för hos honom och vice versa, vad han stör sig på hos mig och vice versa, och de hade ställt samma frågor till Kent så svaren jämfördes. Ibland lika, ibland överraskande!
Finkompisarna hade bakat och vi åt gott och champagnen slank lätt ned.
Plötsligt var det dags att packa ihop, var avförden skulle gå visste jag inte nu heller och det tog ett tag innan jag började lista ut det. Vi svängde in till Teresas föräldrar, bytte om till bikini och alla hoppade i poolen, musik sattes på och drinkar blandades i utebaren. Vi hängde i pooltrappan och blev serverade. I poolen blev det även vattengymnastik, konstsim och annat vi trodde oss kunna hantera med två liter champagne i blodet. Efteråt var jag väldigt dragen och skulle precis börja dricka vatten när en okänd person dök upp. Jag kunde inte läsa henne, vad skulle hon göra här? Hon behövde ett bord för sina attiraljer sa hon, och så åkte en armé av penslar och pryttlar upp, för nu skulle jag bli sminkad! Härligt, lyxigt och något som alla kvinnor älskar! Jag låg i stolen, lite snurrig i huvudet men också uppmärksam på vad hon berättade, det blev ju inspiration för bröllopet! Mina brudtärnor följde också med i stegen och jag drack många glas vatten. Färdig och i en perfekt version av mitt vackraste jag var det fototime och sedan middagsdags!
Kött grillades, såser och sallader åkte fram, fråor besvarades, bra musik spelades. Allt hade damerna tänkt på, från playlist till de fina papperstallrikarna vi åt picnic på tidigare.
Nu hinkade vi vin som aldrig förr, eller jo, vi är ju rätt bra på det...
Jag fick trä ett armband med fina pärlor och för varje pärla nämna en kärleksanledning till Kent. Dessa antecknades då jag idag minns typ två, men armbandet blev långt och fint! Alla berättade också sitt första minne av Kent, det var väldigt fint!
Musiken ändrades, jag förbjöds att gå in på toa och fick istället sätta mig vid bordets ände. Ut kom en glamourös burleskdansös, hon dansade och svängde på höfter och rumpa, drog av sig handskar, lekte med hatten och avlsutade med tazzles på tuttarna! Efter dans nummer två fick vi pröva tazzeltekniken som inte var bara och bara. Vi studsade mest omkring med brösten åt ett håll och tofsarna bångstyriga, men kul hade vi i alla fall!
Efter detta åkte min bästa kompis fram som det så fint presenterades, en flaska whisky och sen var det kört. Fylla, nattbad, nakenspring, sexprat, iputtad i poolen, vara jobbig och ringa alla på fyllan, tom whisky, och kräkas lite. Men vad gör det?! 
Fick skjuts hem och hade en legendarisk baksmälla på söndagen som höll mig gisslan i sängen.
Tack alla inblandade för en fantastisk dag och natt! Allt var perfekt från start till slut, från head till toe, från papperstallrik till sminkös!
Jag har de bästa kompisarna på jorden, älskar er!!!
Vem har så fina vänner som jag! Vad har jag gjort för att förtjäna er? Ni är bäst!!!!
 
 
 
 

Kommentera här: