Hederliga gamla Okej

Såg dokumentären om den här gamla blaskan idag, och vilken succé den har varit flera gånger om. Hur nytt konceptet var när den kom och hur grov den först ansågs vara.
Jag minns när jag prenumererade på Okej och affischerade mina väggar med de tunna planscherna, ett tag hade jag hundra stycken på mitt flickrum. Den fick mig också att vilja skriva saker, jag skrev låtsasnyheter och låtsasintervjuer, jag och en kompis gjorde en egen tidning i hela två nummer, Popcorn hette den och var gravt inspirerad av bibeln Okej.
Dokumentären var nostalgisk och underhållande och jag tycker ändå inte det känns sorgligt att tidningen lagts ned, sista numret hade Rihanna på omslaget, då har något ändå gått fel för länge sedan. Idag går det inte att konkurrera med alla andra medier och musiken är inte vad den en gång varit.
Se dokumentären på SVT Play.

Kommentera här: