Long long time ago

Det här är en del av den berömda bilden som jag skrev om till Pernilla på facebook. Min del av bilden är alltså väldigt bra och tar mig tillbaka till sista tiden av min tonårstid. Det som var mest intressant just då var skolan som jag åkte långväga till var dag, krogen som jag nu kunde besöka utan falskleg, körkortet som var någorlunda färskt och man var ung, så ung! Man orkade färga håret rött, man sov borta varje helg och man utökade kontaktlistan i mobieln varje dag. Det var så mycket människor i ens liv, det var Lunarstorm på datorn, det var dejter och en illgrön bubbla och livet var på topp innan man ens hade börjat leva det.
Och sen tappade jag ett av de där örhängena som jag fått av mamma, det var tråkigt. Och jag hade alla de där halsbanden dygnet runt, klippte bort dem när jag åkte till Spanien. Pernillas står bredvid mig på bilden, hon är lite mer i en fjortiskristid. Om jag visar den bilden här kommer hon exkludera mig från sin värld.
Men minns ni den här partytiden? Fantastisk tid!

Kommentera här: