När det handlar om yta

Ett litet guilty pleasure. TV som kan anses som relativt hjärndöd. Men vid närmre kontroll ändå inte är det tycker jag. Efter många säsonger av Top Model har vi lärt oss att det inte bara handlar om att stå och se söt ut, det är ett hårt arbete, slitsamt, ensamt, du måste vara din egen affärskvinna och det är svårt att lyckas. Men självklart är miljön i sig glamourös och det är kul med fin styling och vackra bilder.
Stylisterna leds av systrarna Fahrman med sällskap, Sofi har jag aldrig haft något till övers för, då verkar Frida vettigare och med bättre stilkänsla. Men ingen av dem intresserar mig, istället är det deltagarna, kissnödiga modebloggare i 20-årsåldern som vill bli stylister. Sakta men säkert sorteras agnen från vetet och några sköna personligheter poppar upp. Programmen är korta och visar alltid någon form av utmaning och det är kul att se och jag tycker man lär sig och snappar upp en hel del. Självklart handlar det mycket om mode men också om materiel, färglära, modehistoria osv.
Jag kollar stolt på denna ytans tv!
Vad ser ni på som man inte skyltar med?
1 Gunsi:

skriven

We like stylisterna! Gillar killarna i programmet!

Kommentera här: