Snöig helg på Bakken

Vi kom fram till en snöig gård, vi parkerad i backen på väg upp och gå över grannens gård. Jag bar en kastrull med gryta och kände mig som en bondmora. Vi jönk ner i snön för vart steg men fram kom vi! Ytterdörren öppnas som tur är inåt så in i huset kom vi utan att skotta. (Överst till höger) Men inte in i vedbon och det var kallt i huset kan jag lova! Vi brassade på med den veden som fanns och satte på elementen och åkte iväg för att handla och kolla på en handbollsmatch som Kents lillesyrra spelade och vann.
Sen tog vi oss upp igen och satte igång med snöskottnign och ishackning. För det var ju inte bara och bara att få bort den frusna snön. Rocker lekte som en galning med ena skyffeln och skottade ett eget område haha. Sen gick vi in och fikade och Kent och Rocker intog soffläge. Jag fick väcka dem när grytan var uppvärmd på kaminen.
Sen snöade det hela helgen, det rasade från taket i tunga sjok och man blev lika rädd varje gång. Ljuset var fantastiskt på dagtid och flingorna var stora och alla ljud dämpade av den inbäddande snön.
På söndagen fick vi besök för då skulle Kents födelsedag firas, vi gjorde en välkomnande brasa i eldkorgen han fått av mig, och så kokades det korv och fikades kakor och våfflor.
På måndagen plockade vi ihop och åkte nedför snöig väg utan problem!

Kommentera här: