Tacksamhet

Ibland plågar man sig med att läsa saker. Det kan vara nyttigt, det kan vara för sorgligt, det kan vara destruktivt att läsa för tunga saker. Men det kan också bara vara en påminnelse, om hur skört livet är och hur mycket vi ska uppskatta det vi har. Det finns så mycket jag är tacksam över, jag är i ett bra förhållande, jag har en liten fyrbent bästis som gör mig glad när han äntrar rummet, jag har fina föräldrar och vi står varandra nära i en öppen relation där vi gör mycket kul tillsammans, jag har en syster som är min andra hälft och gjort hela min uppväxt extra bra, jag har världens bästa kompisar och har haft det i så många år, jag har tre fina gudbarn som jag får äran att lära känna och stå vid deras sida när de växer upp.
Jag behöver inte bli påmind om livets mörka sidor, jag vet att de finns och jag tänker ofta att jag har tur och jag är tacksam för det.

Så kommer man över något sånt här. Skummar igenom första sidan och tårarna sprutar. Ska man plåga sig igenom ytterligare läsning?
Istället för att undra vad som är meningen med något sådant hemskt, var rättvisan tagit vägen eller varför sådant sker. Istället för det tänker jag på hur tacksam jag är och jag är bra på att fånga livet och njuta av saker, inte stressa upp mig och komma ihåg att säga till folk runt mig att jag tycker om dem. Vi kan aldrig veta vad som väntar runt hörnet därför måste vi komma ihåg att leva livet och uppskatta varje dag.

Ta fram toarullen innan ni eventuellt klickar er in på den sorgliga länken. Jag kan inte "varna" er nog.
1 Monia - med bulle i ugnen ♥:

skriven

Hej, hur är det? :) Jag har flera tävlingar igång i bloggen - en alldeles nystartad idag . Kika gärna in och var med:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html



Kram

2 Mysan:

skriven

Gulltuss! Kärlek till dig! (bloggen verkar vara borttagen)

Kommentera här: