Att hitta en matchning

På tv just nu intervjuar de en från Match.com, de har gjort en undersökning som visar vilka olika preferenser man har beroende på vilket årtionde man är född. De som är födda på 40-talet söker nu inte en fru eller en man, de söker en partner att umgås med när man vill och inte att bo tillsammans med till exempel. De som är födda på 70-talet vill dela på notan och det är viktigt med samma värderingar. För 80-talisterna är utseendet fortfarande viktigt, men glittrande ögon och ett glatt leende som går hem, annars har vi inga särskilda krav. Men det är också för att vi fortfarande är så unga, öppna för förändring och nya intressen, och vi är väldigt inne på barn och giftermål.

Den ena programledaren frågar den andra programledaren som är man och kanske 35-40 år, vad han söker i en partner. Han svara så snabbt och desperat att han söker nån som vill gifta sig och skaffa barn, sen uppstår en tystnad som är någon sekund för lång. Han har precis blottat sin desperation i rikstäckande morgontv. Hon undrade mer om han föredrog blondiner eller brunetter typ. Pute-tv som man säger i Norge! När man bara vill gömma sig bakom en kudde.
De säger att majoriteten av norrmän har upplevt kärlek vid första ögonkastet, det har i alla fall jag och Kent gjort och det är jag så glad för :)
Alla säger att det är viktigt med en snäll partner, och jag kan ju inte annat än hålla med såklart. En gammal finsk gubbe säger att det är viktigt att kvinnan måste kunna baka stor paj och vara bra på att sköta hemmet, haha! En svensk kille i vår ålder säger att utseendet har ingen betydelse så länge man tar hand om sitt utseende och bryr sig om sig själv.
Om jag blev singel skulle jag absolut kunna tänka mig att pröva nätdejting, att få sortera ut ointressanta muppar innan man behövt ägna en pliktskyldig timme åt dem i en bar liksom. Mina kriterier skulle vara att han var tatuerad, hade bra musiksmak och många egna intressen, gilla att jobba och vara självgående, acceptera att vi kan lägga egen tid på våra egna intressen men såklart ändå pröva att vara intresserade av den andres hobby. Ingen som vill skaffa barn och hetsa med familjemiddagar varannan kvart, han måste gilla resor och konserter. Och som ni hör har jag ju redan den här mannen, och jag hoppas jag inet behöver leta efter någon annan någon gång :)

Kommentera här: