Delhis vackraste händer


Ibland dyker det upp nån sån här otippat härlig bok som man aldrig hört talas om tidigare. Jag fick den av mamma och den påminner mycket om Kalifens hus både i det roliga språket, den annorlunda berättelsen och det där ostrukturerade samhället som här är i Indien, och i Kalfiens hus utspelar sig i Marocco.
Göran är en medelålders frånskild man som sägs upp på jobbet och motvilligt följer emd en kompis till Indien. Sen blir inget som han tänkt sig och han blir kvar där mot alla odds. Hans bästa kompis försöker lära Göran att se allt från den ljusa sidan, se att det är någon av hinduismens tre miljoner gudar som gör att saker blir som de blir. Han pratar så roligt att jag låg och skrattade när jag läste boken.
Rekommenderas verkligen som enkel, underhållande och annorlunda läsning! Missa inte denna godbit!
1 Den lilla boklådan:

skriven

Kalifens hus har jag inte hört talas om innan, eftersom jag gillade Delhis vackraste händer ska jag försöka hitta Kalifens hus nu.

Tack för tipset!

Den lilla boklådan

Kommentera här: