Bingonight

Tro det eller ej, men igår var jag och Lise på Bingo på Brukbar. Det var riktigt kul, vi drack vin och fick med oss killarna vi d samma bord på en omgång bingo. Alla blev superengagerade och svettiga, och jag fick första bingon av alla! Islutändan vannjag och Lise två priser var, på sista omgången hade jag först missat att jag fått bingo så en annan hann före mig och då gällde det ett pris jag verkligen ville ha, så vid nästa chans var jag helt uppspelt för jag skulle ju bara ha det där priset. Och det fick jag! Ett medlemsskap på Blæst, en rockklubb här i stan som vi brukar gå på. Förra veckan spelade t ex Mustasch där. Men då var ju jag i Sverige.
Utöver det vann jag även presentkort på bio, skraplott, kaffe, presentkort på ett nyöppnat café och även en kanelbulle därifrån, ett litet fiaspel och en fyrstekake. Det är tydligen en klassisk bingokaka, i Sverige kanske det är typ rulltårta eller nåt som är det? Ingen aning egentligen, men kul var det i alla fall med de blandade priserna. Vissa vann rengöringsgrejer, bandtröjor, tidningar, chokladaskar och konsertbiljetter så det var en blandning av högt och lågt.
Lise vann biljett till Svenska björnstammen, gillar ni dem? Det gör inte jag.
Brukbar är en mysig plats med massa gamla tavlor, lampor och olika tapeter och väggmålningar, t ex en Super Mario-vägg. Som möter mormor och gamla kontorsstolar. Kan inte bli annat än bra det. Vi träffade på bekant folk och satt på uteserveringen under filtar och gasolvärme, ingen vår här inte...
Sen gick vi till Familien och sen blev det hemåt.

Kommentera här: