Härliga lördag!

Vi har ätit god frulle och nu sitter Kent och ritar. Solen skiner och vi ska gå ned till Trondheim Torg där det är nån manifestation mot nazism. Mikael Wiehe ska spela sen samt några norska artister.
Ikväll ska Kent jobba på Trondheim Metal festival och jag och Rocker ska till Lise.
Här på morgonen har vi följt rapporterna från Kebnekaise, stackarna, snacka om maximalt oflyt, och stackars deras familjer. Jag tänker på den gamla filmen Alive, minns ni den? Om en flygkrasch i nån bergskedja, baserat på en sann historia. Hemsk film, de överlevde på de få tingen som fanns i vrakdelen och tillslut tog de steget och åt människokött från de som inte överlevt. De blev ju i alla fall räddade efter att några av dem gått efter hjälp. Usch och fy!

Tycker också att Katarina Hurtigs berättelse om sin cancer igår på Skavlan var oerhört gripande. Tårarna trillade av hennes raka och ärliga berättelse. Jag blir alltid imponerad över offentliga personer som tar riktiga problem till rampljuset, jag tror det är stärkande för många andra som kämpar.

Aja, nu är det dags för oss att fånga solen och sen kanske jag bjuder min karl på en fika med mitt presentkort jag vann på bingon!

Kommentera här: