Torskröra

Igår gjorde jag en himla god middag. Jag fräste purjo, as in lots of purjo! Vi älskar det. Sen stekte jag torsk som var skuren i små bitar som jag sen moshade i pannan. När den blivit genomstekt slog jag på grädde, massa kryddor och lät härligheten puttra ihop. Till det åt vi morotsslantar och stekt fläsk.
Det var fantastiskt gott, torskröran blev lite som en styvning typ. Något som hade varit gott att ha is kulle varit hårdkokt ägg i bitar.
Det är så kul när man slänger ihop nåt och så blir det jättebra!
Vi har köpt torskkotletter av en kompis föräldrar som är fiskare, så när jag skurit bort köttet kokade jag buljong på övriga delar och frös in buljongen. Kent tog till vara på delarna för att ha som bete. Här går inte mycket till spillo!
Prova torskröra nån dag ni.
Kan tyvärr inte bjuda på nån bild eftersom datorn är kajko, men det var inte heller den vackraste rätten.

Kommentera här: