Vårhelg!

I helgen var vi på Bakken och pysslade och slappade, i söndags hade vi kakkalas eftersom jag har fyllt år! Vi kom upp på fredagen och hade med oss Norberto, en gästartist som varit här och jobbat, han är från Buenos Aires. Han blev förälskad i det gamla huset, sakerna och naturen. Det händer ju de flesta som kommer upp hit. Norberto är vegetarian så vi gjorde grönsakspaket i ugnen med massa gott, en klyfta lime, en klick smör och fetaost. Med oss hade vi oxå nybakta baguetter som jag gjort på dagen. En riktigt härlig fredagsmiddag!
På lördagen åkte de och jobabde medan jag och Rocker var kvar, vädrret var ingen höjdare så jag var inne och bakade till kalaset, och bara tog det lugnt, jag har varit förkyld så jag snöt up fyra rullar på ett par dagar. Men nu mår jag bra!
Med hästarna i närheten har man alltid sällskap
Fölet ville typ klättra in i köket
Rocker älskar att springa och leka på gården och sen slappa i husses knä
Vårblommor!
Vi grillade två kvällar
Kent oljade båten, jag solade lite och tittade på
Tur att jag hade fått en solkräm dagen innan!
Kungen i utemöblerna
Gröt i solsken
Frukost på söndagen med Kents mamam, mormor och onkel
Fikabuffé uppdukad för de tjugo gästerna som kom sen, ska dela med mig av receptet på världens godaste kaka
Lite kvällsro. Vet ni, det blir liksom inte mörkt här nu. Så coolt och härligt!
Jag hittade lite gamla tidningar
Äppelträdet var grått när vi kom på fredagen, men igår hade det börjat knoppa!
1 Malin:

skriven

Haha, pyjamasbrallorna alltså- still going strong!

2 jojo:

skriven

Jepp, still going strong, standardplagg när vi är där

Kommentera här: