Julfeeling på morgonkvisten

Imorse gick vi upp halv sju och hade frukostbesök av Frank innan han skulle vidare. Jag hade bakat bröd, han hade med bacon. Igår hade vi gäster och tekannan stod fortfarande framme imorse. Några ljusslingor var tände över natten, jag fick lite julstämning när jag gick upp, av doften och belysningen.
Idag har jag jobbat till klockan 15, ätit en chorizo club sandwich på jobbet, köpt en ekohandkräm med gurka- och melondoft, pratat med två svenskar under dagen, druckit tre espresso, åkt hem med buss och cykel, dragit av mig jobbkläderna, slängt på mig en kimono eller vad det nu kan vara och lagt fötterna på en pall. Rocker och Kent kommer väl om ett par timmar. Kvällen blir lugn, ska till banken imorgon kl 9.30 och sen jobba 11-19, det känns alltid länge under de dagarna. 

Kommentera här: