Conversepremiär!

Jag älskar att fynda på utförsäljningar och reor, så jag var beredd på det mesta när vi åkte till Barnens hus-kvällen i onsdags, men herregud alltså! Inte så mycket kaos i butiken, men två timmar kö ringlade sig genom hela stället. Alla köpte dyra saker, barnvagnar och bilbarnstolar. Jag köpte två bodies, två byxor, ett sängset och lite massa tygtrasor. Fyndade även en åkpåse ( ja jag vet, man vet inte vad detta är innan man börjar hålla på med sånt här) för 99 kronor. Det är en påse man har i vagnen där man lägger bebisen i och så blir det jättevarmt och gosigt, istället för täcke liksom när det är kallt. Lite som en sovsäck! Brukar tydligen kosta långt över tusenlappen. Herregud.
Hur som haver handlade jag för 490 och egentligen skulle allt kostat över tusen kronor, man kommer säkert undra sen varför man inte köpt fler grejer men jag blev lite överrumplad. Har aldrig gått omkring i en sån butik förut, bara att se allt som de anser att man behöver inför ett barns ankomst gör mig väldigt anti.Tror man klarar sig med mycket mindre, och även lite enklare ting ibland. Dock tror jag det var ganska nyttigt för mig att se saker man aldrig tänkt på och jag kände att jag kanske kom igång lite med den här biten. När vi började plocka bland kläderna fattade vi inte ens nånting av storlekarna, så vi var nog aningens tafatta.
Skrev en lista igår över saker vi ska skaffa. Gillar listor :)
Hittade äntligen en fin Bola igår oxå,e tt sånt gravidhalsband jag velat ha. Ett grönt och fint, ska visa er sen.
Idag är det conversepremiär och de var kritvita i 200 meter, men jag gillar ändå inte när de är sprojlans så det gör inget. 
Solen skiner och jag och Lise ska ner på Bakklandet och strosa lite. Njut av fredagen nu folket!
Merinoull och Esrit. Bara det bästa till sonen :)
 

Kommentera här: