Halvtid! Vecka 21!

Enligt vår nya räkning är vi nu inne i halvtid, det känns bra men också lite stressande, men så tänker jag att en stor del av den första tiden försvann ju i och med att jag inte visste att jag var gravid, och så tar det ju ett tag innan det känns på riktigt. Nu är det dock verklighet vareviga sekund. Tänker egentligen inte på så mycket annat.
Pöjken lever runt där inne och jag känner det på insidan men inte på utsidan ännu.
Bebisens blodcirkulation är komplett , de olika organen mognar och matsmältningssytemet fungerar på ett grundläggande sätt. Bebisen tar upp vatten och gör sig av med det igen, en träning inför livet utanför livmodern. Små smaklökar börjar bildas på tungan, hoppas han gillar mandarin och ost!
Aptiten kan öka hos mamman nu, inget jag känt, det går fortfarande i vägor, vissa dagar vill man inte äta nångitn och andra drömmer man om buffé.
Pojkens testiklar kommer flyttas ned i pungen inom de närmsta veckorna, man kan tydligen få sämre hud om man väntar en son, på grund av de främmande hormonerna. Men min hud mår jättebra, förutom att jagä r väldigt torr på kroppen.
Det sägs att den här tiden är den behagliga under en graviditet, illamåendet är överstökat, man är inte stor och tung ännu. Men ja, jag vet inte. Behagligt är inte ett ord jag skulle använda i alla fall.
Premiärbar en mammaklänning för första gången i förrgår, den är stor med mycket tyg för magen att växa i. Känns bra!

Kommentera här: