Money money music

Black Sabbath spelar i Oslo i sommar, biljetterna kostar från 700 kronor. Stones biljetter i Hyde park kostar 90 pund. Stora band som kan ta betalt. De kanske också har kommit till en punkt där det inte känns lönt att resa sig ur sängen och ännu mindre packa väskan och ge sig ut på turné för mindre än dessa summor. Vad vet jag. Är det försvarbart? Lady Gaga uttalade sig för ett tag sen om att hon inte ens tjänade mycket på sitt turnerande för allting runtom kostade så mycket, när man kör storsatsningar som de gör, med massa scenshow, 100 trailers med utrustning, hundratals människor som är med i roddarteamet. Ja kanske det faktiskt stämmer att de inte drar in så himla myket på biljettförsäljning. 
Det är ju värt att betala tusen spänn för att se sina idoler, men när man tänker på att vissa mellanstora konserter kostar halvparten i biljettpris känns det lite konstigt. 
Tacka vet jag i alla fall festivaler, ingen kan komma och säga att runt 1500 är dyrt när man har möjlighet att se 100 band på några dagar. Om jag går på en festival ser jag i snitt kanske 15 konserter. Egentligen är ju tre bra band tillräckligt för att man ska känan att ens biljett var värd det. Och då betalar man ju inte bara för musiken utan för hela uppehäller och festen!
Min Woodstockplansch berättar om tider som är overkliga att tänka på nu. För samma pris som en McDonaldsmeny fick du se dessa giganterna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera här: