Påsken passerade

Och jag blev lite seg med att uppdatera, segheten rular lite i mitt liv just nu. Sov tretton timmar i natt...
Vi var på Bakken och softade med brasa, godis, spel och böcker. På långfredagen hade vi Storengen isfisketävling på Flaksjön, jag  kom fyra! Och vann ett par raggsockor :) Fick fyra små rädingar, alla fick bara småfisk så det blev ingen middag av det, men korvgrillning i snän och solsken hela dagen!
Vi firade födelsedagar hos Kents gudmor med norsk lapskojs, inte att förväxla med den svenska, samt tårtor.
Isifiske i solen när man får napp då och då, det är faktiskt en härlig grej! Men vädret har mycket att säga, nu var det värmande sol, jag satt i bara stickad tröja på överkroppen och hade vikt ner overallen. Det gick inte att gå på längdskidor, synd va haha, nej men var gång jag frog tillbaka högerbenet drog det i magen så det kädnes inte okej. Jag lånade istället Kents snöskor och gick emd dem och mina stavar, det var super! Snöskor idag ser inte ut så som vi gärna föreställer oss, typ tennisracket på foten som i Kalle Anka, det var ju lite synd. 

Det var skönt med fem dagar ledighet!!!

Kommentera här: