Var inte detta vidirgt så säg?

Vad är det för månniskor? Jag kan ibland ha överseende/förståelse eller liknande med en enstaka idiot hit och dit, men när det är fler personer inblandade undrar jag alltid, finns det ingen längs vägen som vågar skrika stopp!!??
Ätstörningar är något av det sorgligaste jag vet, hur de än tar sitt uttryck. Vi ska inte äta för att leva eller leva för att äta, eller för den delen, inte äta. Mat ska vara något trevligt som samlar folk till avslappning och njutning. Visst, ibland känns det som ett måste, man har inte tid med lunch och skulle vilja ta ett mättnadspiller. Men överlag ska ju mat vara något som lockar, skapar intresse och utvecklar människans nyfikenhet på att både lära sig mer och våga pröva nya saker. En sund inställning till mat tror jag t ex är något av det viktigaste vi kan ge våra barn. 
1 Gunsan:

skriven

Ja veet!! Sa högt ut "nä fy fan" när jag läste det på aftonbladet. VIDRIGT!

Kommentera här: