Vårstädning hemma

Idag var vi tvungna att ta tag i denna svinstia kallad vårt hem. Vet inte vad som hänt, har gått och småplockat lite hela tiden tycker jag, men ändå var det en explosion av saker och skit. Vi peppade oss själva med ett besök på Fretex och ett på Ikea där vi åt frukost och sen gick ett snabbt varv. Inte Kents favoritplats som ni säkert förstår. Har aldrig varit så kort tur på Ikea tror jag! Behövde ett skoställ. Kom hem utan skoställ.
Sen startade vårstädningen, ut med prylar, vi har slängt, rensat, gett bort, sorterat. Fönster och dörrar var öppna, det vädrades och dammsögs (äckligaste lutken i världen, inget hjälper), byttes lakan, diskades, dammades, tvättades kläder, rensades avlopp. Ja, allt man kan tänka sig helt enkelt. En lampa rök ofrivilligt pga korsdrag, men annars är jag nöjd med dagens slit. 
Plötsligt sa fogen nej och jag fick sätta mig ned. Det blev ugnsstekta fläskkotletter och blomkålsmos plus massa morot och sen blev jag sittandes. Kollar en ny serie på Netflix, Hemlock grove. Mellan varje avsnitt har jag rest mig och plockat med nåt. Så man inte blir stelaste tatnten på jordklotet. Kent åkte och fiskade. Älskar förresten konceptet att det skapas serier enbart för Netflix. Älskar att teven blir utkonkurrerad, vill ha bort den kommunistiska ålderdomliga tv-licensen. 
Köpte btw något asfont på Fretex idag. Lägger upp bild sen. 
Blit skönt att sova i det nystädade hemmet i nytvättade lakan och med ordning runt sig. Ni vet väl att man sover dåligt i ett stökigt rum?
Har sett massa tussilagos och krokusar. Men inga gröna spiror än på buskar och träd. Ska spana efter det imorgon. 
Playstationet hängde sig men vi prövar igen.
Nu: Back to Hemlock!
 

Kommentera här: