Packa pappas kappsäck

I vår väska har jag packat ned massa små bodysar, overkligt små alltså, som troligen ändå kommer vara för stora! Där ligger även tre par byxor, en mössa och två par strumpor. Allt i ministorlek.
Vi har sovit med två babyfiltar i sängen, dessa två ska vi ha med till förlossningen, de ska nu lukta lite tryggt av mamma, pappa och fransk bulldog. 
 
Jag har packat ned lite nya stora mjuka trosor, inte Bridget Jones men inte snobbenstring heller. En amningsbh, två amningslinnen, en slapp tubklänning, en kofta, en morgonrock, ett par thaibyxor, ett par tunna slappa mjukisar och en lös kjol. Kanske låter galet mycket men jag tänker att jag inte vet hur många dagar man ska stanna och vad man kommer känna för att ha på sig, samt att man kanske inte vill ligga som ett fläckigt nedspillt vrak heller. 
 
Tofflor har vi köpt på Ikea och packat ned, något typ alla rekommenderade, jag har med strumpor också. Mandelolja för att smörja mig, mobilladdare, block och penna, leg, pengar, gravidjournalen, en platt kudde (hatar fluffiga kuddar som är vanligt på hotell och sjukhus) köpte en ny kudde på Ikea för 9 kronor. Tandborste, linsgrejer, egna hygienartiklar (2in1 frätande sjukhusschampoo - nej tack). 
 
Kent får packa ned nåt eget ombyte, och även badbyxor, tänker att om jag vill sitta i duschen, vilket jag tror, kan det vara smidigt för honom att ha badbyxor och stå med mig. 
 
Det skulle va gott att packa ned brieost, lösgodis och liknande men det är för tidigt, jag kommer inte kunna ha det i huset. Väskan kommer vara som en tickande bomb för mig då! En morgon när jag vaknar kanske mitt undermedvetna drivit mig i sömnen till att äta en brietårta med sura nappar på. 
 
MItt förlossningsbrev ligger överst i väskan.
 
Tror ni att jag glömt nåt? När man ser såna där förlossningsprogram på tv kommer de med rullväskor och Ikeakassar...! Vi bor ju bara minuter från sjukhuset så i efterhand kan ju alltid 

Kommentera här: