Dog en liten mysighetsdöd

Vi promenerade (läs: jag vaggade, kämpade, masade mig fram) den korta biten till Kristiansten festning. Med utsikt över hela staden tronar den på sin kulle i Festningsparken.

Tanken var fika men byttes snabbt ut när vi läste den lockande menyn. Jag tog ett kort på årets godaste lilla måltid men nåt blev fel. Istället får jag prova beskriva ett hembakt focacciabröd med tomat och rödlök, serrano och gratinerat med en lokal blåmögelost. Till det frisk sallad, salt färskpotatis och aioli.

Serrano och blåmögelost tänker ni? Och nio månader gravid? Jo men upphettat så!

Kent drack en finöl, jag njöt av allt till den grad att jag ville gråta lyckliga hormontårar. Sensommar, strålande sol, vackra omgivningar, härlig utsikt, god mat, mysig uteservering. I sällskap av en norrman och en fransos.













1 Gunsi:

skriven

Jättefin bild på dig! Tänk att få ett blåmärke innifrån! Det är verkligen sjukt. Jag tänker jättemkt på när jag kommer få ett sms eller en föraning eller vad som att han är på väg. Så spännande!

2 mamsen:

skriven

Du ser ut att må gott! Till fästningen får vi ta en promme med Oddvar när vi kommer upp sen.
pok M

Kommentera här: