Plötsligt händer det!

Jag har varit skonad, jag har knappt varit svullen, jag har känt mig fin med kulan, jag har bara köpt några mammaplagg och i övrigt lyckats anpassa de kläder jag haft eller köpt nya men inte gravidkläder. Men idag. Med strålande sol och värme och vi planerar att gå på två marknader, inga kläder passar! För det första tycker jag mitt ansikte ser konstigt och annorlunda ur, har tyckt det den senaste veckan. Kent säger att jag är fin men jag känne inte igen min spegelbild! Blir värre med smink! Så stora solglasögon och läppstift får lösa det. Och så kan jag bara ha två par skor, men ballerina går jättebra idag så det är inga problem. Magen är dock gigantisk!!!! Allt som inte är långt är för kort i fram helt enkelt, och det är alldeles för varmt för leggings. Även om jag inte varit gravidsvettig skulle det varit för varmt med leggings. Jag har ett par långklänningar som skulle kunna passat men de är för tighta över brösten. Och den randiga långklänningen jag levt i hela sommaren ser knasig ut för den blir så kort i fram och kroppen får ingen form alls. 
Nu har jag på mig en svart långklänning, likadan som den gröna jag hade på bröllopet. Och jag skämtar inte när jag säger att det var i stort sett det enda som passade. Har ett plagg till, en klänning jag hade i torsdags, men den är smutsig. Nej jag ljög. Den är svettig och måste tvättas.
Tänker på folk som har det så här flera veckor i sin graviditet, och tycker synd om dem! Jag skulle säkert kunna ha mjukisar och nåt långt linne men det finns ju gränser för vad man visar sig i ute, speciellt när man redan känner sig rätt obekväm i utseendet. Plus att det då är hundra grader varmt. Ja det är liksom dags att få tömma den här magen nu.

Kommentera här: