13.12.13

Lucia idag. Jag hade ställt klockan på sju och tänkt smyga iväg för att köpa nån god frukost och sen titta på luciatåg på tv. Men jag kunde inte sova inatt så det var uteslutet att gå upp tidigt. Fast Astor tyckte ändå att åtta var en lämplig uppstigningstid.

Köpte mig en lucialunch, risgrynsgröt att värma på, tre gånger fick jag ta kastrullen av plattan pga kräk, skrik och ryggbajs som resulterade i fredagsbadet.
Så när jag nu satte mig med gröten var kanelen nedpackad i nån låda. Och min luciadessert, lussebulle som jag äntligen hittade, innehöll noll spår av saffran och var torr.

Så kan det gå på en fredag den 13:e/Luciadag!




Lillis hade stickade ullbyxor från farmor och raggsockor från oldemor. Under det en ugglebody från Arild.


Sen en alpackajacka från Kine. Många presenter är det! Ullen håller honom varm och är gosig att ha på sig.
Nu efter badet ligger han i gymmet med loppade strumpbyxor och tröja från mormor.

Då ska vi se om man kan få packa en kartong eller två.

Kommentera här: