Mysig snödag

Planen för dagen var att träffa den ena mammagruppen och gå en promenad vid havet. Det försökte vi planlägga förra veckan också, då blev det storm och vi träffades på mitt jobb istället. Imorse när vi vaknade hade det snöat tre decimeter!!! Så vi träffades hemma hos en av tjejerna istället. 
Så mysigt med snön, trodde aldrig det skulle ta slut igår, och det gjorde det nästan inte heller. Jag låg i sängen på kvällen och hörde plogbilen utanför, det är ett mysigt ljud tycker jag. Den liksom jobbar på där i natten, öppnar vägarna och ordnar så samhället kan fungera när det vaknar till liv igen vid sju. Samma med sopbilen, när man hör dem tidigt på morgonen är det skönt att ligga i sängen och inte behöva gå upp än. Världen var alltså inbäddad, luddig, mjuk och vit imorse. En granne höll på och skottade gårdsplatsen, Kent gick ut och skottade fram vår bil, borstade av den, skrapade rutorna och startade den åt mig och Astor. Gull! Jag och Rocker gick en promenad och det var nästan lite barnslig förtjusning som bubblade upp i mig. Många norskpoäng på det. Nu gick vi en promenad här på kvällskvisten och det är så vackert ute, tunga grenar, dämpade ljud, ett fint ljus och ett allmänt lugn. Nu tror jag bestämt att Kent somnade när han nattade Astor. Han har fiskat hela dagen med en tatuerarkompis som är här på besök.
 
Hur som helst åkte vi hem till den här tjejen i gruppen, sjukt nog var Kent och tittade på en lägenhet i just det huset förut. Jag minns den och den var jättefin med schackrutigt golv och sneda köksskåp! Men men. Den här lägenheten vi var i idag var som att komma in i ett inredningsreportage. Högst upp, högt i tak, grova takbjälkar, framknackat tegel, stort badkar, palmer i badrummet, lyx ut i varenda genomtänkta detalj. Walk in closet, bautakök med massa snajdiga finesser och maskiner, t ex kokande vatten i kranen! Utsikt över stan från andra hållet än vårt, så jag stod och spanade över älven och husen. Barnen lekte, eller inte, men de låg där bredvid varandra på golvet. Astor somnade sött i hängvaggan efter att ha gjort en ryggbajsning. Imorse gjorde han en knäbajsning. Mycket bajs blir det. 
Mysig och avslappnande dag med julte, mandariner och croissanter. 
Nu på kvällen hade vi middagsbesök och vi värmde oss med köttfärssås och sedan spa:ade jag mig lite i badrummet och Kent nattade sig själv och Astor. Jag har röda raggsockor. Staken lyser i fönstret. Jag försöker mysa nu när jag har chansen. I helgen börjar vi packa flyttkartonger och får leva bland dem här i två veckor. Och sen tar det ju som bekant ett tag innan man kommer i ordning på den nya platsen.
 

Kommentera här: