Dripp dropp

Idag har det varit grått och regnat hela dagen, När det är sånt här väder och klockan är fem och folk bittert trängs på bussarna, då tänker jag att om folk i ett varmt land såg oss nu, färglösa, stressade, hungriga, inspirationslösa, då skulle de råga sig hur det går an att leva i dessa länder. Men vi vet något de inte vet, vi vet hur doften av vår känns i luften, hur myllan töar fram, hur fåglarna kvittrar morgonpiggt, hur knoppar spricker, hur solen väcker allt och alla till liv. Och vi är aldrig så tacksamma som då, över att det finns årstider här där vi bor.
Jag jobbade över idag, stod i köket mest hela dagen, gjorde saker jag aldrig gjort förut, och allt gick bra, det var kul! Inatt ramlade Rocker ned från sägnen i sömnen, och det är ganska tight till bokhyllorna bredvid, kan inte ha varit skönt, vet inte vem som blev mest förvånad, han eller jag. Inte var det Kent i alla fall för han fattade ingenting och kom inte ihåg det imorse heller.
Det är lustigt att känna att två timmar extra på jobbet var hela resterande dygnets energi, så sen dess har det varit horisontalt läge och jag har sett färdigt en norsk drama, Halvbroren, helt ok.
Inatt sov jag heller inte så mycket, numer kissar jag bara en eller två gånger per natt, men vaknar ändå av ingenting och bara ligger det. Tänkte mest på de ivriga små hjärtslagen inatt. Då gjorde det ingenting att man låg vaken.
Om Kent kommer hem snart blir det toast och sallad till middag tror jag. Och så en dusch på det, imorgon ska det filmas reklamfilmer på jobbet, inte på oss i personalen men vem vet, duschar jag inte kommer jag ju hamna i rutan, duschar jag blir det säkert inte så. Idag hade jag min sovtofs på jobbet. Lite flashigare än så ska man väl kunna vara imorgon. Det väntas fyra grader och regn, så sexigt! Det får inte få för sig att frysa sen inom det närmsta, då blir det om möjligt ännu mer isbana i denna stad.

Kommentera här: