Magisk medicin

Med misstänkt foglossning gick jag idag till en klinik som en av Kents kollegor rekommenderat. Kent följde med eftersom han har problem med ena skuldran. På plats tog mannen min puls och sa att jag hade en låsning i foten som gjort att bäckenet roterats framåt på höger sida, han tog tag i min högerfot och tröck rakt på en smärtsam punkt som jag fick ont i är jag stukade foten i Berlin förra sommaren. Han satte tre akupunkturnålar på öronen och sen ficajg ligga en timme med dem. På Kent tog han pulsen, och Kent fick röra armen upp och ner, han förstod sedan sambandet mellan en skadad axel och en spänd höft, satte tre nålar på honom samt en laservärme på höft och skuldra. Vi låg och halvsov bredvid varandra med våra nålat, det pirrade och värmde i hela min högra sida, sen kom han tillbaka, drog två gånger i min fot så det knakade, sen var allt bra!
På Kent tröck han bl a i armhålan och sen på ett par ställen till och allt blev bättre för Kent med, men han fick också en ny tid nästa vecka. 
Otroligt imponerande! En jättemysig och avslappnad klinik i ett gammalt hus med takbjälkar och utsikt över hamnen. Vi fick dessutom familjerabatt :)
Klinikk Askim
 

Kommentera här: