Svårt att läsa

Sedan jag blev gravid har jag haft så svårt att läsa och se på film. Koncentrationen sviker och jag kommer inte in i storyn. Jag har prövat säkert fem sex böcker och lika många filmer. Det är plågsamt att bli kulturtörstig! Speciellt eftersom den sista boken jag läste ordentligt var sista 50 shades, och det ger inte så mycket kulturell njutning, om än annan sort ;)
Nu fick jag iaf en hög med böcker av mamma och läste en norrlandsdeckare på planet hem, högg sedan in på Keplers Sandmannen som jag läste på ett dygn, den var ruskig från första sidan tyckte jag, men väldigt bra! Fascinerande och äcklande story. Så nu hoppas jag att jag är igång igen.
Men såg en långrtråkig film igår, Take this waltz, har kanske för höga förväntningar på filmer nu för tiden men nej den var inte bra, och samma sak emd Seven psychopats, somnade snabbt av uttråkning.
Ska försöka se Les miserables på bio i veckan, den kan man väl bara inte bli besviken på? Och på bio finns ju iaf inget annat som distraherar, förutom eventuellt en sprängande blåsa...
 
1 Malin:

skriven

Ååååh, jag älskade Take this waltz...

Kommentera här: