Älv- grill- och fjällhelg

I fredags åkte vi till Meråker, Kent skulle fiska med sin pappa, jag skulle ha tjejkväll med Hanna. Klockan sprang som den gör ibland och vi körde i natten till Bakken. Kom fram klockan tre och kunde inte somna, låg och kollade gamla musikvideor på Mtv som för en gångs skull visade just musikvideos. När vi pratar om musik från 90- och 2000-talet blir den femåriga åldersskillnaden alltid så påtaglig. Det vi lyssnade på i cafeterian på Södervik är vad Kent hörde på krogen. Lustigt!

Vi lade oss så klart till slut, i nytvättade lakan med nattsol och klämtanden från fårens bjällror utanför fönstret. Klockan ringde obarmhärtigt nio och det var bara att gå upp för det skulle bli lite av en släktträff på dagen. Kents kusiner från Danmark är här och resten av hans släkt på mammans sida kom och vi var 20 pers som fikade och grillade under stekande sol. Jag var tvungen att gå in och sova middag på dan för det var så varmt. Jag fick även årets första allergi och snöt upp tre toarullar på ett dygn!

På söndagen åkte vi till Kents pappa för att duscha och jag somnade så fort jag satte mig ned. Piggt och härligt. Vi åkte ned till älven och grillade med Thomas och Maria med kids. Killarna fiskade och jag satt mest i en solstol. Lax kan man tydligen fiska hela natten men det var inget för oss girls, vu åkte till deras hytta och pratade halva natten. Barnen vaknade så klart tidigt och jag var slut.

På eftermiddagen åkte Hanna med oss till Storlien (hej släcka Brämhultssug) sen med hem till oss och sov över här. Vi har badat på Pirbadet hela dan och sen ätit middag på mitt jobb. När hon åkt hem intog jag soffan till Lise och pratade om och kände på bebissparkar.

Det var mina senaste dagar. De har satt sig på insida lår och höfter. Nu blir det lite stillasittande imorrn.



Plocka blommor på Bakken


Glad Hugo


Norge, Sverige, Danmark, Australien samlas runt en grill


Trivsel


Två små tiggare


Fishermans friend


Älven


Myshytta


Med sjöutsikt


Engla vill leka

Kommentera här: