Gravid vecka 33

Bebis ær cirka 45 centimeter och vi fick ju som sagt veta imorse att han væger 1900 gram just nu, de økar i vikt med cirka 200 gram per vecka nu. Det kænns ju som en lagom storlek att klæmma ut!
 
Musklerna har utvecklats och huden slætats ut, lanugohåren har børjat falla av och hjærnan ær starkt utvecklad.
Han øppnar och stænger øgonen beroende på lju soch mørker, han kan också gråta, men det får vi ju hoppas att han inte kænner anledning att gøra. Livmodern ær nu 500 gånger større æn innan graviditeten! 
Inte konstigt att man ær konstant både andfådd och kissnødig nær ultraljudet idag visade en liten fot med fem små pricktår som låg precis vid urinblåsan och ett huvud under revbenen.
 
Jag ær trøtt, har svårt att sova, bullar upp med diverse kuddar och vilar gærna nån timme per dag på soffan. Halsbrænnan gør sig ofta påmind och det trycker som ett jærnband runtom mellangørdet, precis under revbenen. Vaggar långsamt framåt nær jag går och blir lætt anstrængd. Men ryggen ær mycket bættre, får ont i ena benet ibland bara. 
Jag har inte gått upp många kilo och inte fått någon svullnad i føtter och ben, inga pigmentflæckar och bara pytte med bristningar på magen. Det kænns helt enkelt ganska bra! Men jag ær ju medveten om att det ær de tunga varma två månaderna som væntar mig nu. Sitter før tillfællet i topp och kort kjol och ær næra døden av værmeslag...
1 mamsen:

skriven

Oj vad magen har växt sen du var här för fyra veckor sen. Du är jättefiiiin !!!
pok M

Kommentera här: