Laxänka

Jag blev laxänka ikväll/natt. Lika bra att Kent får leka av sig med sitt spö medan han har möjlighet. Och man vill ju ha vildlaxen...
Jag åkte i alla fall och köpte sex par lite större och bekvämare trosor, inte mormorstrosor utan bara bekväma. Hoppas jag i alla fall. Köpte också en tunn och kort morgonrock som jag ska ha med mig till BB. Hämtade ut en gratis body från Lindex, köpte ett litet täcke på rea samt en bebishandduk med motiv från Kents favoritfilm från barndomen, Flåklypa. Hemma gick tvättmaskinen med småplagg, har tagit fram allt som ska tvättas inför bebisankomsten, det är många saker! Satt och gjorde nåt tråkigt, klippte bort prislappar, stora tvättlappar och liknande från alla plagg, handdukar, filtar och andra tyger. Blev en skämtstor hög!

Tog mig också till Ikea, kände redan i entrén att jag egentligen var för sliten, men tog ett kort varv. Köpte små tyglådor i olika storlekar som inredning till lådorna i skötbordet. Man kan ju inte lägga minikläder löst i de stora lådorna. Har en fundering, skötbordet är alltså en stor byrå med tre lådor, där har vi tänkt ha allt man kan tänkas behöva på och i ett skötbord, dvs blöjor, tvättlappar, olja, bomull, alla bebisens kläder och handdukar och vad mer det nu kan tänka vara. Jag vet inte helt vad jag ska ha för ordning på grejerna, det är därför man behöver vara ledig inför en förlossning, för att tänka på sådana "viktiga" saker haha. På Ikea blev jag bjuden på en pizzaslice, kollade in deras nya sortiment av svenskt lösgodis men blev ganska äcklad av hela grejen, köpte egentligen inget onödigt, bara en påse med grejer faktiskt.

Baksidan av skötbordet sticker ut en bit där det står, vi har därför köpt ett fint tyg med ryska dockor som ska sitta på basidan, ett par gröna korgar kommer stå ovanpå, samt en vit pump med olja och en fin plåtburk med tvättlappar. Ska hitta på ett sätt att fästa en mobil ovanför också så kidden har nåt att roa sig med när vi roar oss med blöjbyten. Vi har fått en skötbädd i mönstrat tyg och jag hoppas hela platsen kommer bli mysig och fungerande för både bebis och föräldrar.

Idag var jag sliten, halt, och svettig med svullna fötter. Det utlovade sjudagarsregnet gjorde uppehåll igårkväll och hela dagen idag men har nu börjat droppa. Jag sitter med nya leksaken i knät och massa tända ljus, på bordete står ett glas med min halvcraving, mineralvatten med mangosmak. Det är ganska skönt att vara bara jag och Rocker faktiskt. Och sparkaren i magen så klart. 

Kommentera här: