Två år sen Utøya

Vaknade till strålande sol, efter hela fyra timmar sömn. Lockade mig själv upp ur sängen med tanken på ägg och bacon. Belönades således mig själv med det eftersom jag hade stigit upp. 
Kent var ledig och vi åkte till Ikea och köpte ett par smågrejer samt mötte en tjej från en sida jag är med i på Facebook där folk säljer barnsaker. Av henne fick, ja exakt, fick(!) vi en amningskudde och en barnhage, är det rätt ord? 
Sen handlade vi lite på olika affärer och jag gick som mormors gamla kråka i släptåg efter Kent. Men vi köpte i alla fall en fiskeväska som vi ska ha som skötväska, mycket bra! 
 
När vi kom hem fixade Kent grejer med bilen, städade den invändigt efter att vi varit på utvändig tvätt, och tog ut två barnvagnar han hämtat hos sin kusin. Han tvättade av dem och pumpade däcken på dem. Låter helt galet men nu har vi fyra barnvagnar! En hos mamma och pappa, en som vi ska använda här hemma, en som vi ska ha som extravagn på Bakken som är både ligg- och sittvagn och en sittvagn vi ska ha här hemma sen när det blir dags för det. Allt har vi fått eller betalt typ ingenting för. Och då har det ingått massa små täcken, kuddar och sängkläder. Folk är fantastiska! Fick även ett regnskydd idag, helt oanvänt. 
 
Solen stekte på uteplatsen och jag låg under parasollet medan Kent var i full aktivitet. Vi planterade vi ut lite örter, bönor och en tomatplanta. Jörgen och Carina kom med lilla Selda, 7 veckor med gyllene prinsesshår. Då stod det tre barnvagnar på gräsmattan när vi åt, en ganska ovan syn här. Vi grillade pepparbiff, sommarkotletter, majskolvar och champinjoner, jag hade gjort stor sallad och vi hade goda såser. Sommarkväll! 
 
Vi satt ute hela kvällen och när Carina gick in för att amma Selda brydde sig Rocker ingenting, han hoppade upp i soffan en stund för att sitta bredvid, men hoppade sen ner igen. Hoppas den inställningen håller i sig. 
 
Nu har jag ett projekt under mina vänteveckor när vi kommer tillbaka från Stockholm, att måla barnhagen. Knallgrön eller orange tror jag. Ska funderar på det. Har en bra orange filt som ska ligga i den sen.
 
Fiskegalning
       
 Tar isär vagnarnas alla delar och tvättar allt
         
Två män och en vagn
 
Monterad!
 
Målningsprojekt till senare
Gravid, trött, glad

Kommentera här: