Boar

Det är biologiskt att en havande kvinna eller hona i djurvärlden boar och ordnar inför bebisens ankomst. Där är jag nu. Ena sekunden vill jag flytta till Bakken och skaffa höns, nästa sekund vill jag bo i nybyggt underhållsfritt, eller nåt rustikt i Spanien eller smått i London. Jag längtar tillbaka till vår förra lägenhet och sen drabbas jag av separationsångest vid tanken på att nånsin lämna denna lägenhet. Ja så snurrar det runt i denna snurriga hormonhjärna. Tydligen väldigt vanliga tankar och jag har läst att man aldrig ska fatta flyttbeslut under en graviditet. Vilket låter vettigt. Vi har ju inget barnrum där jag kan få utlopp för behovet att mysa till redet så resten av lägenheten får lida. Igår blev det början på lite hallfix, idag lite i vardagsrummet. Problemet är att jag inte kan lyfta tungt. Men mojja runt grejer kan jag. Ny kuddeNy älsklingslampa

Kommentera här: