En helg med Louise

Bästa Lollo landade i fredagsmorse! Norgligt nog regnade det så vi åkte till Sirkus för lite shopping och lunchpizza på mitt jobb. Efter det åkte vi hem till oss, gick en promme med Rocker, hämtade Kent på jobbet, sov middag, åt godis, gjorde overkligt god sallad och avslutade allt med nattlig promenad runt festningen. Rocker var så nöjd med besök. Och vi med så klart!
Lördagen började på Bondens marknad och vid det sista ståndet fanns det äntligen närproducerad dessertost som även var pastöriserad! Bebisen gjorde ett glädjeskutt i min mage. Vi åt veganwraps och gick vidare till ett par ekobutiker med målet inställt på Ravnkloa, en liten saluhall för fisk och skaldjur. På deras uteservering åt vi räkor med aioli i solen. Så hoppade vi på båten ut till Munkholmen, en liten ö fem minuter bort. Det var som att kliva in i en annan värld! Om hobbitar bott i Körsbärsdalen. Typ. På ön ligger ett gammalt kloster med flera hundra år på nacken, det har även fungerat som fästning, senast under andra världskriget. Nu är det historisk sevärdhet med mysig restaurang och badstrand.
På fastlandet åter gick vi till Solsiden och de drack en öl. Öl. Gott det skulle varit. Solen var framme hela kvällen och vi grillade sen hos oss.Igår åkte vi till Flaksjön och Bakken, tror Lollo ville stanna där med hästarna och lammungarna för evigt. Jättemysig helg med bästa trion! Spanienflashbacks!
1 mamsen:

skriven

Ser jättemysigt ut ! Blir sugen på att vara på Bakken i lite solsken och sommarvärme.