Midsommaraftonsdag!

Här i Norge firar man inte midsommar. Men är man svensk så är man. Man skulle ju aldrig skippa julen liksom. Min  midsommar började med en promenad i skog och mark runt en damm. Plockade blommor och vaggade framåt, enligt min stegräknare gick jag tre kilometer på en timme. Speedy gonzalez. Men blomplockning, Rockers luktande och några sittpauser gjorde ju sitt till så klart. Det blev bara varmare och varmare under promenaden och det skulle bli 23 grader så det var därför vi gick på morgonen. 
 
Nu bakar jag tårta och västerbottenpaj. Ikväll ska vi fira tillsammans med Micke, han är ju ändå svensk om än från Västkusten, och hans familj här. Det blir sill och grejer, men ingen nubbe så klart. Aja. 
Det blir långklänning och blommor i håret sen, de blommorna jag hade på bröllopet, måste ju passa på att använda den fina tiaran när man kan. Inte många midsomrar jag inte firat hos min morbror, men detta blir nog också bra. Idag firas midsommar i Nibble, tråkigt att vi inte är där.
 

 
   

Kommentera här: