Fashionabel med bullegutt

Just nu är jag bara formlös, känner jag själv i alla fall. Magen är ingen gravidkula, men den är större än förr, och framförallt är den hård! Det hände i måndags, bara plötsligt så var den mer spänd och hård, lustigt!
Men jag skulle vja ha en mer gravidmage nu, det känns som kläderna inte passar särskilt bra i det här mittemellanstadiet. Går helst i ett par oförskämt sköna lösa och tunna svarta byxor från Cubus av alla ställen, och den rosa långa stickade tröjan som jag typ flyttat in i. Ändå är jag glad att jag inte är höggravid nu på vintern. Men till sommaren och våren tänker jag att rätt många av mina plagg kan passa ändå, kjolar me vidd, så länge de inte blir för hårda i midjan, långa klänningar, linne och kofta, poncho och sjal.
Jag har ju jobbkläder tre eller fyra dagar i veckan och ska man inte göra nåt på kvällen blir det mjukisstyle eftersom det mest är promenerande eller soffsoftande som gäller. 
Tyvärr kommer jag inte kunna ha min bästa Amsterdamklänning så jättelänge till, den spänner för mycket över brösten märkte jag för ett par veckor sen. Kul :(
Jag har faktiskt köpt två mammaplagg, av en slump faktiskt, då de var på superrea så det kände dumt att låta bli. Två klänningar från HM, en som är för stor nu, men kornblå omlott med lång ärm, känns sOm en bra klänning att ha även i höst när man ammar och så. Och en annan mönstrad och fin klänning.
Man tycker ju ofta att gravida är så fina, de strålar och det är fint att klä fram bulan på magen. Jag hoppas att jag kommer känna så över mig själv också och kunna fortsätta vara fin till våren så som man alltid önskar.
Jag kommer inte köpa hängselbyxor.
 
 

Kommentera här: