Freaky friday

Eller inte. Men i alla fall en skön ledig dag för oss båda. Jag har städat och handlat mat, Kent har ringt massa tråkiga men viktiga samtal, typ tv och internetgrejer, nu städar han bilen och Rocker sitter i solen och tittar på. Det har varit sol varje dag nu i en vecka, så skönt! Men det är ett par minus hela tiden.
Häromdagen undrade jag vem jag blivit, på väg hem på gatan strosade jag i solen med ena benet på släp (typ så känns det iaf) så hörde jag ett konstigt ljud och undrade vad det kunde vara för fågel, den lät så stor och vad skulle en stor fågel göra här i stan. Jag stod och kikade upp i träden därifrån ljudet kommit. Varför??!! Den stora fågeln var i alla fall en takläggares maskin... Jag ville typ bitchslappa mig själv för min egen nördighet!
Vi packar för att åka till Bakken, imorgon jobbar jag 11-18, mitt sista långpass och med möjlighet att gå tidigare, sen kommer mina längsta pass bara vara 11-16. Skönt för kroppen.
Kent skulle troligen gå på skidor upp till Flaksjön och fiska. Hmm, ja jobba känns ändå helt okej då ;)
Gjorde blåbärsmoothie till lunch på färska bär, till dessert blev det köpt brownie. Som jag behövde det efter lockelsen igår! Det var ett matlagningsprogram där hela menyn frestade, förrätten var grön sallad med karamelliserat kalkonbacon och granatäpple. Varmrätten ugnsbakad sötpotatis med salsa och cajunkyckling och så den himmelska desserten då.
Hoppas på att få grilla lite i påsk, korvgrillning blir det garanterat, men också lite ordentlig middagsgrillning, det ska vi få till!
Solen skiner in och fönstrena är öppna här, gud vad den där städningen behövdes, man ser liksom allt, det är damm i luften, damm på alla ytor, fläckar på golvet, skåpluckorna har lite runnet kaffe och annat söl. Det som göms i snö kommer upp i tö, även inomhus!
 
Inte så mycket till städassistent den där fransosen.
 
 

Kommentera här: