Kom till Bakken nu

Efter 8 timmar svettigt jobb med stekande sol genom glasväggen till 10 minus ute och 6,6 grader inne i huset.... Men vi eldar i alla tre kaminerna, har tänt massa ljus och två element står på. Jag som har stått hela dagen sitter nu med stickad ourfit och mössa under en filt två decimeter från elden. Sköööönt.

Idag fick jag göra två roliga saker på jobbet, jobbade i köket och fick först freehanda små minipajer fyllda med spenat, feta, oliver, lök, vitlök och paprika. Det blev så sjukt gott! Godaste pajerna vi haft!
Så förstekte jag fisk till en fisksoppa, stekte den i smör och vitlöksolja med massa citron.Blev mums det med!
Det är kul när man får göra såna saker och allt går bra, men jag var nervös första gången jag t ex gjorde pizzadeg för 25 pizzor, och lasagne i ett stort tråg. Blir det fel måste man slänga mat man kunde sålt för ett par tusen samt att man måste göra om allt igen, och vem har den tiden?

Här på gården har iaf tiden stått still sedan 27 december 2012 då vi firat jul. Sen dess har vi inte varit här, allt är pyntat i rött och julgranen står ståtlig och full av kulor. Kändes lite som en tidskapsel.
Imorgon får det plockas ned, ikväll är det vila.

Kommentera här: