Påsk

Påsk i Norge är en jättegrej! Den börjar nu, alla är lediga, allt är stängt, många är lediga hela veckan, precis som skolbarnen. Och under påsken ska man här köpa massa mat och nästan ännu mer godis, och packa ner allt för att åka till sin hytte på fjället. Alla är på fjället! Alla isfiskar och går på skidor. Det ska solas mot husväggen, grillas korv och spelas kort. I flera dagar.
Vår påsk blir lite blandad, jag jobbar ju imorgon, vi ska va på Bakken och softa lite, och på måndag jobbar Kent, då ska jag på påskmiddag på Storlien med hans familj. Tisdag och onsdag jobbar vi båda, sen packar vi ned lammstek, lösgodis och ägg och åker till Bakken igen. Där stannar vi till påsken passerat, får lite besök, KÖR upp til Flaksjön och äter korv med hans kusiner och förhoppningsvis solar vi oss jättemycket mot husväggen. 
Tänkte köpa ett nytt TP eller dylikt, det är halva priset på alla spel nu till påsk och det säljs massa påskdeckare och går massa såna miniserier på tv. Så jag får tid att läsa och det är bra eftersom jag tog med mig en bibba från mamma och pappa sist och sen skickade mamma upp en bok och jag köpte ett par. 
Självklart får Rocker ett påskägg och i år hoppas jag okcså på att få ett! Fick nämligen inget förra året, var för långt borta från mamma och pappa och Kent köpte inget :(
Vet dock att jag har ett att hämta på jobbet imorgon, gött det. Av en ytterst underlig men ändå ok anledning är jag inte alls sugen på choklad utan surt, hårt och smått blandat godis.
 
Kan inte annat än önska er en glad påsk! Vare sig den är kort eller lång, vintrig eller vårig, inne eller ute, hemma eller borta, men glöm inte ägg i alla former!

Kommentera här: