Födseln av en terrass

Igår kom jag hem och möttes av förändringar på vår baksida. Så mycket att det syntes från framsidan. Kent slet och jobbade i solhettan med vår blivande terrass. Vi fick grävhjälp och middagsbesök av Thomas och Maria med barnen. Eftersom jag inte kan kratta, bära nåt eller stå framåtböjd och jobba lagade jag mat och grillade åt alla. Sen åkte Kent och handlade plank och vi gick till lekparken.

Imorse åkte vi iväg tidigt med ett fullastat släp med buskar och annat skräp hemifrån och slängde på tippen. Jag var illamående innan och det blev inte bättre av soplukten, men jag överlevde!

Snart kommer Kent hem och ska såga planken och skruva fast dem och så är det i stort sett färdigt!
På plats med lite möbler och några odlingskrukor och sommarens hängplats är skapad!





Kommentera här: