Sista året på 2...

Igår gjorde jag slag i saken och fyllde 29 år. Oundvikligt liksom. Men det var inga problem! Började morgonen med en magkontroll hos läkaren och allt var finfint! Bullegutt var helt vild när hon skulle lyssna på hjärtljuden och han simmade undan hela tiden och körde nån form av kickboxningspass. Jag promenerade hem i sommarvädret och kände mig fortfarande ung. Runt 17 kanske så inte helt min matchålder, men inte långt ifrån! Tog det lugnt hemma resten av dagen, mobilen pep och ringde konstant vilket var fantastiskt. Man blir så varm i själ och hjärta av alla som hör av sig. På kvällen åt jag och Kent och vår argentinske gäst Norberto tapas på ett ställe vi inte prövat förut. Och det var superbra! Vi beställde in massa blandat och Kent var väldigt nöjd över att äta med en vegetarian och en gravid, han fick all skinka och korv för sig själv :)
Jag avslutade det hela med en liten dessert som sig bör på ens egen födelsedag och speciellt när man inte kan fira med ett glas bubbel.
Vi gick vidare till Byscenen och såg en fantastisk konsert med Roky Erickson! Denne gamle gråe karl med så brokigt förflutet rockar kanske inte stenhårt med puffigt ansikte och svullna armar,  det är liksom ganska onödigt att fejkspela ett solo medan det i själva verket är gitarristen på sidan om som drar av det. Men han hade en skön närvaro och sjäng jättebra, hela lokalen gungade av hederliga 70-talsrytmer och vi var så lyriska och nöjda när timmarna var färdiga! 
Då åkte vi hem och såg rockdvd:er tills jag stupade i säng. 29 år fyllda och väldigt glad!

Kommentera här: