Hur en vanlig helg blev en av livets bästa helger!

I fredags kom Kent in genom ytterdörren och jag sa hej, det stod någon bakom honom som jag automatiskt sa hej till innan jag helt såg vem det var. Så gick det en millisekund och jag tappade hakan, fick hjärtattack, kissade på mig, ramlade ihop och fick slag. Typ. Det var min LILLASYSTER!!!!!!!!!!! Och strax där bakom uppenbarade sig min MAMMA!!!!!!!!!!!!! Jag fattade ingenting! Så chockad och glad! Jag dog. För att använda ett uttryck jag brukar ta till.
 
Så fick Astor mysa med sin mormor igen och vara med sin moster för första gången, han älskade det och blev jätteglad, Rocker blev helt spattig, jag snurrade omkring i tårar och skratt och började plocka fram bröd ur frysen liksom?!
 
Vi tog en promenad och sen blev det god fredagsmiddag, jag hade gjort långkok så vi fick komplettera med goda korvar för det var ju plötsligt fyra stycken runt bordet. Jättemysig fredag och det kändes som den mest naturliga sak i världen att de var här. På kvällen gav Pernilla flaska till Astor, gick med honom lite på armen och lade honom sen i vaggan och han sov. Jag var i chock och sa att hon aldrig fick åka hem. Magiska moster!
 
Vädret blev sämsta tänkbara under resten av helgen så på lördagen åkte vi på lite shopping och lunch på mitt jobb, sen lagade vi mat och satt och tittade ut på snöstormen. Men vi tjejer gick i alla fall ner på Skydsstasjon för att dricka vin. När vi kom in var vi helt snöiga och beställde därför varma drycker först.
 
När vi kom hem hade Astor sovit typ tjugo minuter och precis vaknat, så var han vaken med oss till klockan två. Glad och nöjd! Men när Så mycket bättre var slut var Astor och vi också det, så alla lade sig. 
 
Igår hann vi med loppis, cappuccino lite affärer och mycket Astormys för mormor och moster innan det var dags att bege sig. Då skulle vi på visning på ett hus! Som vi ska flytta till! Mer om det i ett annat inlägg, mycket hus kommer det bli.
Innan planet gick var vi hos Kents mamma och åt våfflor.
Jag grinade lite när de åkt men det kändes ändå som att snart ses vi igen till jul. December kommer rusa fram!
 
Så glad, överraskad, tacksam och lycklig för det oväntade besöket! Tur att jag hann dammsuga innan de kom. 
 
 
 
1 Sof:

skriven

Luftar prillan ringfingret :)

2 Carolina:

skriven

Sååå mysigt. Å jag visste ;)

3 mamsen:

skriven

Ja va mysigt vi hade! Man hinner umgås mycket under en helg faktiskt. God mat blev det och skumpan åkte in i kylen när vi kom. Lite julshopping oxå, det snöade ju så man fick lite julkänsla. Mysigt hus tittade vi på oxå. Ni verkar ha kommit långt i hyrplanerna redan!?? pok M

Kommentera här: