Ketchup och senap

En erfarenhet rikare blev jag i lördags, inte i alla affärer det funkar att prova kläder när man har med barnvagn. Kappahl hade 25% på alla byxor så jag köpte ett par fina och provade hemma, men de var inte bra. Idag gick vi tillsammans till Torget och jag lämnade tillbaka braxen och skulle köpa två amningslinnen men ramlade över ett reaställ med två kjolar för 30 (!) kr styck. Har samma modell i grått och svart så vet att de är bra.
Kent och Arild och Astor var på Clas Ohlson under tiden. Ni hör ju hur manligt. Vi köpte ytterligare nån julklapp och sen gick vi ut till ett vidrigt novembrigt snö/regn/hagel och flydde in på Skydsstasjon. Där var det varmt och mysigt som alltid. Vi värmde oss först med en presskanna kaffe och sen åt vi soppa. Astor var vaken, glad och hungrig under hela tiden.

Nu har vi bröd i ugnen och tredje maskinen tvätt står på.
Min förkylning är mycket bättre och jag är nöjd med beslutet att sova länge och bara ta det lugnt med familjen. Egentligen skulle jag på mammaträff och banken.








Kommentera här: