Café au Lek

Idag har jag varit på Café au lek för andra gången, denna gång med min andra mammagrupp. Det är ett helt nystartat café som är för föräldrar med små barn, det är färgglatt och fint inrett, de har en bra barnmeny som inte är korv och pommes, de säljer leksaker och barnkläder och håller olika kurser som sångkurs och babymassage. 
Förra gången var jag inte så imponerad, det vara knökfullt och förfärlig akustik, servicen ganska långsam och stolarna osköna.
Den här gången var det snäppet bättre, men för de med vilda tvååringar som vill leka är det nog allra bäst lämpat.
Hur som helst en trevlig träff, jag handlade lite på hemvägen och gick en omväg, fick regndroppar på mig de sista tre minutrarna innan jag kom hem.
Kände mig fin idag i klänning från klädbytaren, nu kunde jag liksom ha de kläder jag plockade på mig då. Men Astor har gulpat ner hela framsidan av klänning fyra fem gånger på cafét så det var den finkänslan. 
 
Han var i alla fall en gulleplutt idag, som vanligt alltså. Iklädd body från kusin Dante, jeans och sneakers från Lone, stickad tröja från när vi var små, farmor är det du som har stickat? Och över det en ullkofta som Kents mamma stickat till kusin Hugo, mössa och halsduk som Maria stickat och vantar som Solveig stickat. En arv- och gåveoutfit! Mycket stickar blir det på hösten, väldigt bra!
 
 
 
 
 
 
 
1 Carolina:

skriven

Fin krullmamma (i min gamla klänning, tror jag...). För att inte tala om gulligaste ungen i stan.

2 Mysan:

skriven

Han ser verkligen ut som hälften dig och Kent. :)

3 mamsen:

skriven

Gulligt barnbarn och jättefin mammma !

pok m

Kommentera här: