Två saker jag siktar på att hinna med idag

Tömma min mobil och uppdatera den. Börja jobba på en ny bloggdesign.
Och gosa med mina tre snarkhjärtan så klart! Men det är ju standard!

Astor är en snoris igen, förstår att det inte är så skönt att ligga på rygg då, det tycker ju inte man själv heller. Så därför tog jag med honom till soffan efter matningen vid sju. Här får han ligga mot mitt bröst och nu sover han sött igen. Annars var natten bra, vi lade honom och han somnade vid elva, sov till tre, åt en halvtimme, sov till sju. Ända jobbiga var att jag inte hade somnat ännu när han vaknade vid tre.

Igår kollade vi på en tragisk dokumentär om Roky Ericksons liv och de 35 år som liksom stals från honom. En psykiskt störd och manipulerande mor samt tunga droger var i kombination boven i dramat. När det var som värst i hans liv kunde han inte slappna av utan att ha massa lampor tända, fläktar surrande, skärmar blinkande och massa olika tv och stereos påslagna samtidigt. Allt för att överrösta det som kom inifrån.

Ytterligare en intressant dokumentär klickades på, nu om komikern Bill Hicks, inte en lika tragisk historia men tragisk nog. En klassiker om vad kändisskap, droger och alkohol kan orsaka. Men filmen bjöd självklart också på många skratt.

Jag lade mig innan den var slut men kunde inte somna. Fötter och händer kliade (jag är torr som Sahara nuförtiden), det var varmt/kallt skönt/oskönt på höger/vänster/rygg/mage, ena bröstet började spränga, jag blev kissnödig, törstig, snorig. Ja värre än Alfons Åberg när han inte kan sova!

Så nu blir det en tidig förmiddagslur för alla andra sover.



1 mamsen:

skriven

Det gör du rätt i. Drömm sött!

pok M

Kommentera här: