Helg på Bakken




Vi åkte upp på lördagen och hann ordna lite både ute och inne. En riktig städattack medan Astor sov i vagnen och Rocker njöt i gräset. Det fanns några snöfläckar kvar som smälte under helgen. Gott om tussilago fanns det också! På kvällen grillade vi och gick en bit med vagnen för att slippa jobbig nattning på annan plats. Sen somnade jag i soffan och Kent i fåtöljen. Han väckte mig halv två och då hade han bäddat i ordning på rummet, bar upp lillgrisarna och vi slocknade allihop.











Astor kan vara en morgonfilur och det var han på söndagen. Då gick vi alla upp tidigt och åkte och hälsade på på Flaksjøen. Där uppe var det snö! Och fint! Det bjöds på kaffe och varmkorv och solsken.










Nere på Bakken igen pysslade Kent med båten och jag kokade ärtsoppa. Vi äter det ofta, så himla gott! Astor fick upptäcka gräs. Han var inte helt med.







Av Pernilla och Niklas fick vi en fin vinylbox förut, lyssnade igenom år efter år nu i helgen. Riktigt bra blandning med många godingar.





Imorse fick jag lämna den varma sängen där vi låg och lyssnade till regnet. Jag åkte på träning, sen slängde jag grovsopor som Kent fyllt bilen med. Ångest när man ser vad folk slänger, en man slängde tre jättefina stolar, en annan en byrå. Även om vi inte har plats ville jag fråga om jag fick "rädda" de möblerna!





På Bakken hade vi fått besök från Kopperå, och det blev fika innan vi packade ihop för denna gång.

Kommentera här: