Nys och fnys

Formen blev inte bättre efter en natt med väldigt bökig ung herreman i min säng. Han var vaken över en timme från halv tolv. Och sen sov han sparkandes, gnällandes och oroligt. Han lyckades till och med dra ur ena armen ur pyjamasen och fortsätta sova så. Imorse åkte han med sin fader som skulle på svampkurs på Storlien. Ja jag skulle egentligen också med men det fanns inte på kartan med den här förkylningen. Så jag sov och sov och sov. Såg Hundraåringen och den var jätterolig! Och sen sov jag lite mer. Åt lite äpple och drack flera liter te med massa honung. 
När de kom hem hade de med sig massvis av svamp! Massa spännande sorter jag aldrig prövat, rikor, skivlingar med mera. Så vi åt enkel men god middag. Blomkål- och broccolisoppa med topping av stekt rödlök och äpple, min egna pesto och några skivor lagrad prästost. På sidan en härlig hög med smörstekt svamp! 
 
 
Nu ska jag knoppa när den lille filuren äntligen lagt sig, för andra gången.
 
Jag och Kent skulle haft lite quality time tillsammans idag i skogen med restauranglunch och barnvakt, istället ligger man här med rödsnuten nos och Kent har bytt om till pyjamasbrallor. nyalivet.
Om en vecka har vi bröllopsdag, får se vad man kan få till då!
 
 
 
 

Kommentera här: