Sedan sist: slangar, skog, svensk julmat, sömn, stearinljus

Maghistorian fortsätter och pendlar fram och tillbaka från dag till dag. Kortfattat;  har gkort gastroskopi, går på medicin, väntar på fler undersökningar, är sjukskriven. Är slapp och trött men mår mellan varven bra! 

Så till roligare saker! Har julpyntat hemma. I love it. Blir mer hemmakär än vanligt den här tiden. 
Idag (efter kaosnatt) var vi på 15 månaderskontroll med Astor som var en stark, oblyg och imponerande kille, allt detta avbröts tvärt av den dumma vaccinsprutab i armen. Men det var snabbt överstökat och vi åkte sen för att utforska vår skog en bit ovanför Bakken (markägare haha!) Vi skulle leta julgran men det var svårt. Hittade iaf kottar och granris. 

Jag har fått dille på julprogram, och med vår nya box kom inspelningsfunktionen (jag som inte ens ville ha tv) och den räddar allt! Hade spelat in massa bra jul-tv och mitt bland de filerna låg ett fiskeprogram, låt gå då. 

Igår hade vi en underbar dag; advents-frukost och sen påklädning och iväg till en fjällsjö i Meråker där det var Barnas turdag. Dagen gick i jultema, vid bålet serverades risgrynsgröt, jultomten himself var där och gjorde en stor och lustig show för barnen, och Astor och jag åkte häst och vagn, under travet skrek Astor av skratt! Jag hade med hemgjord varm choklad med lavendelsocker, honung och mandarin!


Sen fick vi sällskap och åt vi svenskt julbord på Flamman och jag kunde äta! Annars hade vi så klart inte åkt. Bland delikatesserna fanns gravade rödingar, goda äggsallader, grova frallor, ekologisk julskinka som Astor älskade! Han åt även löksill med först en tvekande min följt av ett Mmmm! Han åt nästan mer än mig! 

Blev dock ingen must så klart och det fanns ingen julost men annars alltså, I love that place!


Nu har jag i min trötthet/svält frusit hela dan, fick tillslut komma ner i badkaret, köra i lite salt och bli genomvarm. 

Nu mina vänner är det godnatt från ynd4er flanelltäcket som jag får passa på att ha för mig själv innan det ska delas orättvist på fyra.

Kommentera här: