När spyhelvetet bröt ut



Stannade inne hela söndagen eftersom Astor hade en blötbajsig blöja. K åkte och fiskade och jag väntade på att eventuell smitta skulle bryta ut hos lillen. Det gjorde det ej. Han somnade sött och vi själva var vakna till två halv tre. Klockan sex gnäller Astor till i sömnen och fontänspyr sen rakt upp. Härligheten landade runt om och överallt och stackarn bara skrek. Jag tog med honom på badet och fick tvätta honom och byta pyjamas. Han grät och skrek som han aldrig gör. Tillbaka inne på sovrummet spydde han igen och kaoset var ett faktum.

Vi gick ner och satte oss i en fåtölj, han var jättevarm och helt slapp, jämrade sig och åt ingenting. Spydde flera gånger, till slut bara gul galla. Ni vet ju själva hur vidrigt det är. Kent fick åka till Apoteket och köpa vätskeersättning samt såna där kisslakan.
Sen höll det på hela dan. Stackars liten var helt slut, han och jag låg i sängen och han bara spydde, vred på huvudet och somnade. Så där låg man efter några timmars sömn, tom mage, extrem stress inför resan samt risken att bli dålig själv.

Ute var det 11+ och sol. Inne ett stinkande helvete.

Vi tog ett bad och använde tvål för första gången på Astor. Fräschare med gult citrongräs istället för gul galla.

Sen åkte Kent till Bakken för att hämta resväskan plus att stackars Rocker skulle få springa av sig lite. Astor spydde under tiden ner oss båda och vardagsrumsgolvet...



Till slut på natten somnade han på vårt tillfälliga floor camp och jag prövade sova bredvid men det var hårt. Så började regnet dundra ned. Sen var grannen plötsligt ute med bilen. Rocker gick och drack. Kent kollade på serie och sa att jag kunde gå upp och lägga mig. Jag bäddade rent i det utvädrade sovrummet som en sömngångare och somnade när huvudet träffade kudden.

Vaknade efter två timmar av Astors skrik, Kent håller honom över badkaret och han spyr. Han somnar sen hos mig och spyr igen vid sex. Det var den sista gången! Sen startade diarrén....



Tvättmaskinen har gått 100 gånger, hans kläder, våra kläder, handdukar, filtar, allt!

Så piggade han på sig även om det rann genom blöjorna med omedelbart läckage varje gång.
Ute var det så härligt så när lillmagi började stabilisera sig gick vi ut allihop. Det kändes som vi suttit inlåsta i en kräkgrotta i flera dygn.

Hittade nya vägar att gå och Astor sov i vagnen. Jag sög i mig Dvitamin och sen gick vi hem och gjorde soppa!
















Nu är tvätten ren, och vi har badat igen. Resväskan packad, blöjan halvstabil och vi är helt slut!

Kommentera här: